The 5-Second Trick For بیماری زونا چه نوع بیماری است

Wiki Article

زونا ممکن است براساس ظاهر و انتشار مشخص بثورات زونا، قابل تشخیص توسط پزشک باشد. یک جوش دردناک و تاول زده شده که در درماتوم تعریف شده است، علامتی است که نشان دهنده زونا است. آزمایش خون یا آزمایش‌های دیگری معمولاً لازم نیست. تشخیص زونا قبل از ظهور بثورات یا در موارد تبخال سینوس زوستر (زوستر بدون بثورات) می‌تواند چالش برانگیز باشد.

اگر افراد در گذشته مبتلا به زونا شده باشند، باز هم می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند. این ویروس می‌تواند سال‌ها در خواب بماند و سپس به عنوان زونا دوباره فعال شود. فردی که قبلا مبتلا به آبله‌مرغان نشده است، می‌تواند از طریق قرار گرفتن در معرض کسی که مبتلا به آبله‌مرغان است، به آن مبتلا شود.

سن شما ۵۰ سال یا بیشتر است. بیماری زونا در سالمندان با عوارض بیشتری همراه است.

این باورها، عموماً بی‌اساس هستند و به خاطر شک و بی اعتمادی و ناتوانی در برقراری روابط نزدیک در کار و زندگی شخصی آنها اختلال ایجاد می‌کند و زندگی اجتماعی شان را به شدت محدود می کند.

این داروها عبارتند از: آسیکلوویر، فامسیکلوویر و والاسیکلوویر.

سر و کار داشتن با افراد پارانویید بسیار مشکل است زیرا بسیار زودرنج هستند و رفتارشان معمولاً خصمانه‌است و از نظر احساسی بسیار بسته و نسبت به هر فعالیتی بی میل هستند.

کوروش آریاکیا سروستانی در تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی: تحقیقات چه می گوید؟

واکسن‌هایی برای کمک به جلوگیری از زونا و درد طولانی مدت عصبی که بعضاً ایجاد می‌شود، موجود هستند. به هر روی، برای شناخت بیشتر این عارضه با رسا همراه باشید.

کسانی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، بیشتر از دیگران در معرض خطر این عوارض هستند.

​علائم ممکن است بیماری پوستی زونا درمان بسته به این که در کجای بدن ظاهر شوند، در ذلت خود متفاوت باشند. ​​​​​​​​بعضی از مردم دچار درد هستند اما جوش ندارند برخی دیگر ممکن است همراه با درد جوش داشته باشند که با نشانه‌های دیگری مثل تب، لرز و یا سردرد همراه است. برخی از رایج‌ترین علائم زونا عبارتند از:

معانی ضمنی و پنهان در اظهارات یا نگاه های معمولی دیگران می خوانند.

انواع، علائم و درمان بیماری پروانه‌ای

به همین دلیل، درمان این مشکل، از پیشرفت کندی برخوردار است. برای درمان این افراد باید کوشش شود که در ابتدا چرخه شک و تردید او شکسته شود و او با تمرین‌های آرامش بخش و روش‌های کنترل اضطراب، از حالت انزوا خارج شود و کم‌کم با کمک پزشک و اطرافیان خود، تغییراتی اساسی در رفتارهای خود به وجود آورد. گوشه‌گیری[ویرایش]

جوش پوستی که شبیه جوش آبله‌مرغان است ولی تنها در مناطق خاصی دیده می‌شود.

Report this wiki page