Indicators on بیماری زونا در بزرگسالان You Should Know

Wiki Article

دو شاخصه شناسایی توهمات پارانوئید (۱) آمادگی ذهنی پذیرش سست‌ترین شواهد در حمایت از باورهای غیرواقعی و (۲) عدم توانایی در تشخیص شواهد و ادله مستحکمی است که افکار پارانوید را رد می‌کند.[۲]

اختلال شخصیت پارانوئید نسبتاً نادر است. محققان تخمین می زنند ۰.۵٪ تا ۴.۵٪ از افراد به این اختلال شخصیت مبتلا هستند (+).

از رایج‌ترین دلایل ابتلا به پارانوئید می‌توان به زندگی در یک خانواده کم درآمد و فقیر، بیوه بودن، ازدواج نکردن، ترومای دوران کودکی و سابقه خانوادگی اشاره کرد.

سیستم ایمنی ضعیف: در افراد دارای اختلال در سیستم ایمنی بدن، احتمال بیشتری وجود دارد که به این بیماری مبتلا شوند. این عارضه می‌تواند در شرایط زیر شلعه‌ور شود:

تاول‌های پر از مایع که پاره شده و به‌صورت دلمه درمی‌آیند

خلاصه اینکه چون روشنفکر به‌طور فطری موجودی معترض است، اعتراض پایان ناپذیر او سبب می‌شود مدام در معرض بی‌مهری و تهدید باشد و به ویژه مورد هجوم و آزار حاکمان و صاحبان قدرت، ثروت و دانش قرار بگیرد. از این رو روشنفکر یا از حکومت وحشت دارد و از چوبه دار می‌هراسد یا از هم طبقه‌هایش و از اینکه در صدد تخریب و حذف او برآیند و از گردونه رقابت بیرونش کنند.

تریتا اولین پزشک و جراح ایرانی و یکی از نوابغ علم پزشکی جهان است.

چنین توهماتی به عنوان جنون جنسی نیز شناخته می‌شوند. توهمات معمول پارانویید شامل این باور است که شخص خود را مبتلا به بیماریی تخیلی یا آلودگی انگلی می‌داند، یا اینکه باور دارد مأموریتی ویژه داشته یا اینکه برگزیده خداوند است، یا اینکه اعمال وی توسط نیرویی خارجی کنترل می‌شود.

ویتامین E: تخمه‌ی آفتابگردان، بادام، آووکادو و ماهی سالمون

بدین ترتیب شخصیت روشنفکر تا حدی به انقباض می‌گراید. چانه زن و اهل بگومگو می‌شود، وضع موجود را بهتر از آنچه هست، می‌خواهد، خود را یگانه و منحصربه‌فرد می‌داند، در برابر دنیای بیرون حالت دفاع به خود می‌گیرد و گاهی دوستان نزدیک خود را نیز در شمار دشمنان سرسخت قلمداد می‌کند.

پست هرپتیک نورالژیا (درد زونا تا مدت‌ها پس از برطرف شدن تاول‌ها ادامه می‌یابد)

درد معمولا اولین علامت بیماری شینگلز است. تعدادی از بیماران بدون اینکه بثوراتی داشته باشند، درد زونا را تجربه می‌کنند. سایر افراد ممکن است علاوه بر درد و بثورات پوستی، علائم دیگری مثل تب، لرز یا سردرد هم داشته باشند.

بیماری پوستی زونا درمان سپس متخصص سلامت روان یک ارزیابی جامع انجام خواهد داد. او ممکن است از فرد در مورد دوران کودکی، مدرسه، زندگی کاری و روابطش بپرسد.

اغلب افراد با درمان در منزل بهبود می‌یابند، اما اگر علائم دیگری مثل تب ظاهر شوند، فرد باید به دنبال کمک پزشکی باشد.

Report this wiki page